Procrastiqueen.

Processed with VSCOcam with t1 preset

King’s College looking all glorious in the early morning sun a while ago

Oh gosh, I have been sat all afternoon with the laundry basket as my desk (which FYI is not that great ergonomically) in attempt to compose a Letter of Motivation for Erasmus. The deadline is tomorrow. Of course I have been quite aware of this date – circulating it with arrows in my diary and all – but no, I have to sit down last minute. In true student tradition. While I jotted my way through all the cheesiest of cliches, I was chatting with a mate from uni going through the same scenario. We were joking about what it would look like if we wrote an actual honest application. For me, I reckon it would be somewhat like this:

“The following is a list of particular skills I possess.
1) Procrastinating. This letter for instance is a work composed the night before deadline. Take this as proof of my creativity.
2) Furthermore, I am a compulsive TV-show binge watcher. The past month alone I have watched circa five seasons of Modern Family. Such a task requires a great deal of commitment, and is thus evidence on my strong character.”

Then to finalize, I will go Vive la France. Bulletproof, ey! Ach, pardon my lousy humor. This is what a few hours of word vomiting would do to anyone. On another note: we are moving! Not across the country this time, but a few blocks away. Circa 300 metres walk away from Campus ❤ ❤ ❤ Here’s to a mold-free life! And a weekend full of fun French such as the Subjunctive rule! *raises my mug of chamomile tea*

9 thoughts on “Procrastiqueen.

    • Haha ja tell me about it!! Fattar inte hur det kan vara så förbannat höga hyror men samtidigt så fruktansvärd standard? Aberdeen ligger tydligen #2 efter London gällande höga hyror. Kul.

      Like

  1. Alltså, hej hallå!
    1. Vilken himla fin blogg du har!
    2. Här satt jag i godan ro och läste Amanda Jonssons blogg och så ser jag din kommentar där du skriver att du pluggar i Skottland, går in här och upptäcker att du ju till och med pluggar i Aberdeen – precis som jag! Själv pluggar jag geografi, andra året. Hur som helst, när världen återigen visade sig vara såpass liten kände jag bara att jag måste säga hej! Hej!

    Like

    • Åh men HEJ!!! Så himla roligt sammanträffande och kul att du tog dig tid att skriva!

      Scrollade igenom ditt instagram-feed och tyckte mig skymta statyn grön eld på Renmarkstorget och alltså undrar nu om världen är ÄNNU mindre än vanligt (ok, tappade bort mig själv lite i den där meningen…) — kommer du också från Umeå???

      Like

      • Men ja! Vännäs för att vara mer specifik, men räknar Umeå minst lika mycket som hemma! Vad roligt!! Det finns ju ändå rätt många svenskar här men förutom mig själv och mina bästa vän (som även hon pluggar här och är från Umeå) så har nog alla varit från södra Sverige. Går du första eller andra året (antar att det är nåt av dom två då du ansökte om erasmus)?
        Nu tänker jag throw myself out there, vad tror du om att ses över en kaffe nåndag??

        Like

      • Äsch, jag kommer själv från en by typ två mil från stan men Umeå får la räknas. Oj vilken lyx för er att ni båda pluggar här! Precis, jag går första året 🙂

        Ja jättegärna, hade minsann tänkt föreslå det själv!! En träffar ju som du säger mest söderlänningar så vore fint med lite västerbottniska inslag! Finns du på facebook eller så?

        Like

      • Men du då läste vi till och med samma kurs förra terminen, jag tog nämligen introduction to art history då!
        Yes, på facebook finns jag, bara att söka på Camilla Kjellson så bör jag dyka upp!

        Like

  2. Pingback: Top 12 of 2016 | Most Popular Posts Month by Month. | (Chick)peas and understanding.

Leave a Reply

